Friday 28 October 2011

'GURU SEMASA'

      7 Tahun Kemudian ,

Ya Allah , tak mungkin dia . Amril Daniel , lelaki yang tak pernah aku lupa lirik jelingan mata nya , mata itu juga lah yang pernah buat aku tidak tidur malam . Adakah dia sudah kembali setelah sekian lama meninggalkan tanah air . Tiba-tiba aku disapa seseorang . ''Are you Elena Azwa?'' Aku terpana seketika . Lelaki di depan mata aku sudah jauh berubah . Makin handsome . Aku ketawa kecil di dalam lubuk hati . ''May i know who you're ?'' aku tidak menjawap pertanyaan dia malah aku mengutarakan soalan yang sudah pasti aku tahu jawapannya . ''Hi , saya Amril Daniel . Maafkan saya ! Saya fikir kan awak kawan saya , wajah awak mirip benar dengan dia'' . jawapan dia benar-benar membuat lidah aku kelu . ''Assalamualaikum ! salam perkenalan ,saya Elena Azwa'' Aku sudah dapat mengagak respon yang akan dia beri . Dia terpana tanpa sebarang kata . Aku menundukkan wajah ku . Selang beberapa saat , dia menjerit dan menyebabkan KLIA bergema .''Cikgu!''

*Korang nak tahu kisah selanjutnya . Jumpa saya dulu .. Nur Amelia Azwa :) . Salam perkenalan :)

2 comments:

  1. keep it up!! nak belajar cara menulis buku ? MEH JUMPA SAYA...dtg dekat saya ckp..ilapuuu...hihi ;)

    ReplyDelete
  2. Peace Be With You , Insan :) Thanks for your comment yaa . i appreciate it :) kalau ada masa add saya dekat facebook yaa . Saya tak ade twitter . http://www.facebook.com/gadisgilacheese . Terima kasih sekali lagi . Salam perkenalan ._.

    ReplyDelete